dinsdag 21 december 2010

Ding 23

Ding 23 is een evaluatie van hetgeen ik de afgelopen tijd tegengekomen ben en geleerd heb:

  • wat waren je favoriete Dingen die je onderweg hebt leren kennen en gebruiken?
De favoriete dingen werden logischerwijs beïnvloed door mij voorkeur voor muziek en beeldmateriaal. Ik heb Spotify beter leren kennen en gebruik dit nu bijna dagelijks. Veel van de 23 dingen kende ik al en gebruikte ik ook al een tijdje. 
  • wat heeft dit leerprogramma “gedaan” met jou en met de organisatie waar je werkt?
23 Dingen heeft nog eens een aantal toepassingen de revue laten passeren en eerder gemaakte keuzes (Picasa liever dan Flickr, Spotify liever dan Last FM, etc.). 
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat mijn mening er toe doet. Maar ik zal wel vaker iets posten op mijn blog.
Met de organisatie waar ik werk heeft het vooralsnog niet al te veel gedaan. Ik hoop dat binnen mijn organisatie meer mensen de 23 Dingen zullen afwerken. Wellicht dat we een aantal dingen als organisatie kunnen omarmen en/of inzetten bij ons dagelijks werk of als middel om onze doelgroep te bereiken (Hyves, Facebook, etc.).
  • waren er dingen die je verrasten, als onverwacht resultaat van dit programma?
Het programma zat naar mijn idee goed in elkaar. Verrast werd ik daarom eigenlijk door geen Ding. Ik vond de keuze voor de dingen logisch.
  • wat kan er gedaan worden om 23 Dingen te verbeteren?
Zoals gezegd: 23 Dingen steekt naar mijn idee goed in elkaar. Het zal een kwestie zijn van alert blijven en kijken naar nieuwe toepassingen. Een taak die Rob Coers op het lijf geschreven is.
Meest gehoorde opmerking van mijn pupillen was: 'hoe ga ik al die logins en wachtwoorden onthouden?'. Los van het feit dat je kunt kiezen om dezelfde logins en wachtwoorden te gebruiken bij de verschillende toepassingen, kan een toepassing als LastPass misschien geïntroduceerd worden.
  • En vul aan: “23 Dingen was voor mij …”
een hele plezierige herontdekkingstocht!


Rob... Dank voor je prettige begeleiding, opbeurende woorden en leuke reacties!

1 opmerking:

23 Dingen zei

Nou Marc, dat was het dan! Proficiat :-) Voor jou natuurlijk een eitje om dit programma te doorlopen. Ik vond je berichten en inzichten ook inspirerend om te lezen en je opmerking dat "je mening er niet toe doet" vind ik echt niet relevant. Je hebt goeie ideeen en wensen en je weet wat de mogelijkheden zijn. Dus... blijf dat binnen BHL van de daken roepen. Schreeuwers hebben we nodig!
We zien elkaar bij de kickout weer! Succes nog met de laatste loodjes van je groep.